Tümleşik İletişim; ses, görüntü, konferans, durum bilgisi, anlık mesaj, sesli mesaj, faks, e-posta ve mobilitenin bir araya gelmesini ifade eder.
Tümleşik İletişim sayesinde çalışanlar kendi aralarında, müşterilerle ve tedarikçilerle en verimli yöntemle iletişim kurabilir ve iş süreçlerini optimize edebilirler.
Karel UCAP, küçük kapasitelerden 10,000’lerce kullanıcıya kadar esnek şekilde ölçeklenebilen kapsamlı bir kurumsal tümleşik iletişim çözümüdür.
Geleneksel PBX sistemlerinden tümleşik iletişime geçmek için en uygun alternatiftir. Açık ve ölçeklenebilir mimarisi sayesinde kullanıcılarına yeni iletişim ve iş yapma yöntemleri sunar.
Verimlilik
Araştırmalara göre sık seyahat eden veya takım çalışmalarında yer alan çalışanlar, tümleşik mesajlaşma, anlık mesajlaşma, tek numara ile erişilebilme gibi tümleşik iletişim özellikleri sayesinde günde 60 dakikaya kadar tasarruf edebilmektedirler.
Üstün Kullanıcı Deneyimi
UCAP kullanıcıları bulundukları yerden bağımsız olarak sisteme erişebilirler ve hizmet alabilirler. Tek bir numara ile masaüstü, PC ve mobil cihazlar gibi tüm cihazlardan ulaşılabilirler, PC ve akıllı telefonlar üzerindeki özel uygulamaları kullanarak her an her yerden iletişim kurabilirler, Microsoft Outlook 2010 entegrasyonu sayesinde, Outlook üzerinden birçok UCAP hizmetini kullanabilirler, kendilerine özel web arayüzüne bağlanarak kişisel ayarlarını değiştirebilirler, anlık mesajlaşma ve durum bilgisi uygulamaları sayesinde daha esnek ve hızlı iletişim kurabilirler.
Basitlik
UCAP web tabanlı sistem yönetim arayüzüne ve tak & çalıştır cihaz yönetimi yeteneklerine sahiptir. Bu sayede UCAP web arayüzü üzerinden sunucu, telefon ve ağ geçidi gibi cihaz ayarlarını kolayca yaparak sistemi kısa sürede çalışır hale getirmek mümkündür.
Ölçeklenebilirlik
UCAP özellikle orta ve büyük ölçekli işletmelerin kullanım kolaylığı, güvenilirlik, yedeklenebilirlik ve ölçeklenebilirlik ihtiyaçları göz önüne alınarak tasarlanmıştır. Aynı zamanda, modern yazılım mimarisi sayesinde düşük kapasiteli ve ucuz donanımlarda da çalışabilir ve KOBİ’lerin büyük firmaların kullanabildiği özelliklere ulaşabilmesine imkan verir.
Entegrasyon
UCAP web servisleri aracılığıyla hali hazırda kullanılmakta olan uygulamalarla entegre edilebilir ve iş süreçlerine tümleşik iletişim yeteneklerini dahil edebilir.
Bakım Kolaylığı
Kullanıcı dostu web arayüzleri sayesinde kurumların BT bölümleri yeni abone ekleme, yetkileri değiştirme, yedek alma, alarmları kontrol etme gibi gündelik ihtiyaçlarını kendileri karşılayabilirler.
Uygun Maliyet
Kullanım ve bakım kolaylığı, IT entegrasyon yetenekleri ve standart donanımlar kullanılması sayesinde UCAP’in toplam maliyeti benzer yeteneklerdeki diğer çözümlere göre uygundur.
SIP Oturum Yöneticisi
UCAP’in üstün yapı taşlarından birisi standartlara bağlı, yedeklenebilir ve dağıtılabilir SIP oturum yöneticisidir. Bu modül çağrı bekletme, çağrı aktarma, çağrı yakalama, abone grupları, yönlendirme, konferans, meşguliyet (BLF), paylaşılan hatlar (BLA), esnek arama planları gibi birçok IP PBX özelliğini destekler. Yedeklenebilir ve yük-paylaşımlı yapıya sahip SIP oturum yöneticisi, IP paketlerini yönlendiren bir IP router veya e-posta mesajlarını yönlendiren bir e-posta sunucusuna benzer şekilde SIP haberleşme paketlerini yönlendirir. Ses ve görüntü trafiği ağ üzerinde uç noktalar arasında uçtan uca yönlendirilir ve bu sayede SIP sunucusunda sorun yaşanması halinde devam eden görüşmelerde sorun yaşanmaz.
Anlık Mesajlaşma Ve Durum Bilgisi
UCAP güvenli, haberleşme altyapısıyla entegre ve diğer sistemlerle uyumlu bir anlık mesajlaşma ve durum bilgisi sistemine sahiptir.
Gelişmiş yetenekler sunan XMPP standardı sayesinde UCAP anlık mesajlaşma ve durum bilgisi sistemi Google Talk gibi XMPP destekleyen birçok harici sistemle karşılıklı çalışabilir.
Tümleşik Mesajlaşma
UCAP yüksek performanslı ve entegre bir sesli mesaj sistemine sahiptir. Bu sistemde her kullanıcıya özel bir karşılama mesajı ve dil paketi tanımlamak mümkündür. Sesli mesajlar ve faks mesajları kullanıcıların e-posta adreslerine gönderilebilir.
Tek Numara İle Erişilebilirlik
Özellikle hareket halindeki kullanıcılara kolay erişim imkanı sunan tek numara ile erişilebilirlik özelliği gelişmiş bir çağrı yönlendirme yöntemidir. Kullanıcıya verilen tek bir numara ile kullanıcıya ait birden fazla cihazın (örn. masa telefonu, cep telefonu gibi) aynı anda veya art arda çalması sağlanabilir. Gereken ayarlar gün ve saat bazında yapılandırılabilir.
Sesli ve Görüntülü Konferans
UCAP yüksek kapasiteli, güvenli, entegre bir sesli konferans sistemine sahiptir. Her kullanıcının kendisine ait konferans odası olabilir, kullanıcı web üzerinden veya anlık mesaj ile konferansları dinamik olarak kontrol edebilir. Konferans görüşmeleri kaydedilebilir.
Aynı zamanda gelişmiş Karel yazılım tabanlı telefon (softphone) uygulaması sayesinde her kullanıcının bilgisayarı üzerinden görüntülü konferans yapma imkanı vardır.
Entegre konferans uygulaması maliyeti düşürür, kişisel konferans odaları da verimliliği ve kullanıcı deneyimini iyileştirir.
Kişisel Karşılama Mesajı
Her kullanıcının kendisine ait karşılama servisi vardır. Kullanıcıyı arayanların belirlenen tuşlara basarak istenen numaralara yönlendirilmeleri veya sesli mesaj bırakmaları sağlanabilir.
Tek Noktadan Kullanıcı ve Şifre Yönetimi
UCAP Microsoft Active Directory veya LDAP tabanlı rehber uygulamalarıyla uyumlu çalışabilir ve bu sayede tüm uygulamalar için kullanıcı ve şifre yönetiminin tek noktadan güvenli şekilde yapılmasına imkan verir.
Güvenlik
Güvenlik tümleşik iletişimin temel öğelerinden birisidir. UCAP güvenli şifre yönetimi, çağrı kaynağı doğrulama, HTTPS güvenli web erişimi, TLS tabanlı SIP trunk uygulaması, entegre firewall gibi birçok güvenlik özelliğine sahiptir.
SOA Mimarisi
UCAP Web 2.0 yapısı ile uyumludur. Düşük maliyetli iş süreci entegrasyonu, web mahsup ve gadget uygulamaları ve kullanıcı kontrol araçları sağlamak için web servisleri kullanılır. Bu sayede UCAP hali hazırda kullanılmakta olan uygulamalarla entegre edilebilir ve süreçler otomatize edilebilir.
Çağrı Kayıt Raporları
Tüm çağrılara ilişkin detaylı kayıtlar UCAP tarafından bir veritabanına yazılır. Bu kayıtlara UCAP web yönetim arayüzünden basitçe erişilebilir. Aynı zamanda kayıtlar Karel WebCM çağrı kayıt ve raporlama uygulamasına gönderilerek gelişmiş raporlama ve faturalandırma özelliklerine sahip olunabilir.
Tak & Çalıştır Cihaz Yönetimi
UCAP’in basitliğe verdiği önemin önemli kanıtlarından birisi zengin merkezi cihaz yönetimi yeteneklerine sahip olmasıdır. Telefonlar ve ağ geçitleri tak & çalıştır şekilde yönetilebilir, profilleri otomatik olarak yaratılabilir ve yedeklenebilir.
Kullanıcı Web Portalı
Her UCAP kullanıcısı, kendi şifresiyle girdiği bir web arayüzünden kişisel bilgi güncelleme, sesli mesajları dinleme, konferans yönetme, çağrı yönlendirme, hızlı arama ayarları, çağrı geçmişini görüntüleme, rehbere erişim ve tıkla-ara işlemlerini yapabilir.
Microsoft Outlook Entegrasyonu
UCAP’in Microsoft Outlook 2010 için özel olarak geliştirilmiş eklentisi üst taraftaki araç çubuğu içerisinde yer alır. Bu eklenti Microsoft Lync’e benzer şekilde Outlook üzerine durum bilgisi desteğini ekler. Outlook kullanarak gelen e-postalardaki telefon numaralarının otomatik olarak keşfedilerek tıkla-ara yapılması, şirket rehberinden isimle arama yapılarak çağrı başlatılması, dinamik konferans yönetimi ve anlık mesaj gönderebilme imkanı sağlanır. Eklenti penceresinde dinlenmemiş sesli mesaj ve cevapsız çağrı bilgilendirmeleri de yer alır. Bu eklenti Microsoft Outlook 2010 üzerinde çalışmaktadır.
Uzak Ofis Uygulamaları
Uzak ofislerde sadece IP telefon ve VOIP ağ geçidi olması yeterlidir. Ağ geçidi alternatif rota olarak programlanabilir ve merkez ofisle aradaki network hattında sorun olması durumunda bu ağ geçidi üzerinden arama yapılabilir.
Yedeklenebilirlik
Tüm sistem ayarları yönetim ve yapılandırma servisi üzerinden yapılır. Farklı UCAP servislerinin kendilerine ait sunucu donanımlarda çalışacak şekilde yapılandırılmaları mümkündür (cluster yapısı). Servislerin merkezinde yedeklenebilen ve yük-paylaşımlı olarak çalışabilen SIP oturum yöneticisi vardır.
İzleme, Alarmlar ve Bakım
- UCAP trafik izleme bilgilerini toplamak ve sunmak için yaygın olarak kullanılan MRTG uygulamasını kullanmaktadır.
- Sistemde bulunan alarm sunucusu sistemdeki alarmları toplar ve belirlenen kişi veya gruplara SMS, SNMP veya e-posta bilgilendirmeleri gönderir.
- UCAP üzerindeki entegre yedekleme modülü, sistem ayarları ve sesli mesaj yedeklerinin yerel dosyalara veya belirlenen FTP sunucusuna zaman ayarlı olarak gönderilmelerine imkan verir. Ek olarak, sistem ayarları e-posta ile de gönderilebilir.
Broşürler
- UCAP Broşürü
- UCAP Sistem Özellikleri (Türkçe)
- UCAP Sistem Özellikleri (İngilizce, UCAP Unified Communications Data Sheet)
- Anlık Mesajlaşma
- Konferans
- Outlook Özellikleri
- Tümleşik Mesajlaşma
- Operatör Konsol Yazılımı – OP100
- UCAP Referans Listesi
Makaleler
- Neden Tümleşik İletişim?
- Müşteri Deneyimi Örnek Çalışma – AirTies
- Müşteri Deneyimi Örnek Çalışma – Atakum Belediyesi
- Müşteri Deneyimi Örnek Çalışma – TECO
- Müşteri Deneyimi Örnek Çalışma – Karatay Üniversitesi
- Müşteri Deneyimi Örnek Çalışma – Enocta
- Müşteri Deneyimi Örnek Çalışma – Yunus Marketler Zinciri
- Müşteri Deneyimi Örnek Çalışma – Bilgiodası
- IT Yöneticisi Gözünden Karel UCAP – Çelikel Alüminyum
- Kullanıcısı Gözünden Karel UCAP
- Tümleşik İletişim Hastane Uygulamaları
- Tümleşik İletişim Kampüs Uygulamaları
- Örnek Karel UCAP Projesi / Dağınık Lokasyon
- Büyük Ölçekli İşletmeler için İletişim Sistemi Seçimi
- UC – Tümleşik İletişim Sistemi Satınalma Kararı
- Tümleşik İletişimde Olmazsa Olmazlar
- Tümleşik İletişim Maliyetini Nasıl Geri Öder
- Tümleşik İletişim Uygulaması için Proje Aşamaları
- Anlık Mesajlaşma ve Durum Bilgisi
- Son Kullanıcıların Tümleşik İletişim Sistemine Geçişi
- BYOD ve Tümleşik İletişim
- Başarılı BYOD Politikası için Öneriler
- Uzaktan Çalışma
- Mobilite
- Tümleşik İletişimde SIP Uygulama ve Donanım Zenginliği
- Uzaktan Yönetim ve Bakım Ne Avantaj Sağlıyor?
Webinar Kurumsal İletişimde Trendler ve Tümleşik İletişim